După ultimul Mare Premiu, din Singapore, din 22 septembrie, mai multe echipe au alertat FIA cu privire la posibila utilizare a unui sistem ilegal pentru îmbunătățirea aerodinamicii.
Forul de conducere al Formulei 1 a avut îndoieli serioase. Deși nu au fost divulgate nume, Red Bull a recunoscut existența unui dispozitiv care reglează înălțimea mașinii în partea din fața podelei acesteia.
Acesta ar putea fi reglat din interiorul cockpitului, sau eventual de către un mecanic în timpul pregătirilor dinaintea cursei.
Dar ce beneficiu ar aduce acest lucru mașinii? Un avantaj aerodinamic semnificativ și o gestionare mai ușoară a combustibilului în funcție de distanțele cursei. Problema: regula „parc ferme” interzice orice modificare de acest tip după începerea calificărilor.
„Sistemul există, dar este inaccesibil”
La începutul sezonului, nimeni nu a putut face față monopostului Red Bull 20, iar Max Verstappen a câștigat șapte din primele zece Grand Prix-uri. Red Bull a stagnat cu șase GP înainte de final, dar și-a revenit puțin de la Baku. Există o legătură? Nimeni nu știe sigur.
„Da, dispozitivul există, deși este inaccesibil, odată ce mașina este complet asamblată și gata să fie condusă”, a precizat Red Bull. O justificare susținută, logic, și de piloții săi. „Știam că există, dar nu era disponibil pentru a fi folosită de noi”, a spus Sergio Pérez.
Pentru moment, FIA nu vorbește despre sancțiuni, dar își va adapta controalele, începând cu următoarea reuniune. „Am implementat ajustări procedurale pentru a ne asigura că înălțimea T-tray nu poate fi ușor modificată. În unele cazuri, acest lucru poate implica aplicarea unui sigiliu pentru a oferi o garanție suplimentară de conformitate”, a asigurat un reprezentant FIA pentru Nextgen-auto, citată de News.ro.
Performanțele Red Bull vor fi analizate îndeaproape în acest weekend la Marele Premiu de la Austin (SUA), etapa 19 a sezonului 2024 de Formula 1.
Source link