Creșterea sectorului digital al jocurilor de noroc se datorează atât diversificării pieței la nivel de oferte, cât și a promoțiilor acordate de operatori, precum bonus cu depunere fără rulaj, dar și a creșterii nivelului competițional. De asemenea, ca urmare a crizei sanitare, s-a constatat o creștere a numărului de conturi la operatorii online de 300%, iar mulți dintre jucătorii care și-au deschis conturi în acea perioadă au continuat să joace în mediul digital, convinși de ofertele operatorilor.
Care sunt trendurile de urmărit pe piața digitală a jocurilor de noroc din România?
Dintr-o populație de 19.6 milioane de români există 18.06 milioane de utilizatori de internet, conform Data Reportal, o platformă de colectare statistică din diverse domenii. Acest număr echivalează cu o rată de penetrare a internetului de 91.6%, ceea ce poziționează România într-un top select al statelor lumii, pe locul 26. În ceea ce privește numărul total al conexiunilor mobile, acestea au ajuns la 28 de milioane, echivalentul a 141.9% din populație, conform aceleași surse.
Piața online este structurată pe două segmente bine definite: pariuri sportive (preferate de 58% dintre jucători) și jocuri de cazinou (de care sunt interesați 36% dintre jucători). Restul de procente este reprezentat de 4% jocuri de bingo și loto și 2% de poker. În ceea ce privește instrumentele de plată folosite de către jucătorii din mediul online românesc al jocurilor de noroc se constată o diversificare a acestora în ultimii ani.
Principalele metode de plată utilizate până în 2024 sunt cardurile de debit și credit de la Visa și Mastercard, cartelele și voucherele valorice preplătite de la Paysafecard și portofelele digitale Skrill și Neteller. După 2022, operatorii de jocuri de noroc din România au extins paleta opțiunilor de plată implementând metodele Revolut, Apple Pay, Abon și Okto Cash.
De asemenea, segmentul instrumentelor de plată cash s-a extins, fiind acceptate și plățile prin TopPay și PayPoint sau Selfcare (terminale de plăți). Totodată, la nivel de carduri bancare, pe lângă Visa și Maestercard a început să fie acceptat și Maestro.
Ofertele promoționale sunt din ce în ce mai variate, cu bonusuri fără rulaj, la verificarea identității și programe de fidelitate. În ultimii ani, gamificarea a căpătat o importanță deosebită pentru operatori, atât pentru că stimulează nivelul de implicare al jucătorilor români, cât și pentru că ajută la creșterea nivelului de fidelitate al acestora.
Care sunt previziunile privind viitorul financiar al sectorului online de jocuri de noroc din România?
Conform Statista, platformă internațională de statistici, segmentul digital al jocurilor de noroc din România se află într-o creștere constantă încă din 2017, la un an după ce au fost acordate primele licențe (venituri de 239 milioane de dolari). Pentru 2024, valoarea pieței este de 809.5 milioane de dolari, cazinourile online contribuind cu 613.6 milioane de dolari, iar agențiile de pariuri cu 179.6 milioane de dolari. Suma este completată de loteriile online cu 16.3 milioane de dolari.
Pentru anii următori, conform aceleași surse, sumele estimate să fie încasate sunt de 887.8 milioane de dolari în 2025, 944.8 milioane de dolari în 2026, 984.2 milioane de dolari în 2027 și va ajunge la 1.02 miliarde de dolari în 2028. Aceste sume reprezintă un indicator al stabilității sectorului jocurilor de noroc din România.
Source link